MED-WEST cruise! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Blanche Peters - WaarBenJij.nu MED-WEST cruise! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

MED-WEST cruise!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

21 April 2011 | Spanje, Barcelona

European again!

Derde week in Europa alweer. Damn wat gaat de tijd toch snel! Echt mensen voor je het weet ben ik weer zu Hause! En het zal sneller zijn dan jullie denken, maar voordat ik dat verhaal ga vertellen, eerst het mooie van de cruise!;-)

Ben al lekker in Napoli geweest, Catania en Marseille, heerlijk. Lekker rondgelopen, kopje koffie gedronken en natuurlijk veeeeel foto’s. Catania is een plaatsje in Sicilië voor de mensen die denken uhmmm…Erg mooi moet ik zeggen. Veel mooie gebouwen, fonteintjes en zijn daar ook naar een markt geweest, jeetje wat een vis allemaal! En ik heb iemand gewoon in een geitenkop zien hakken, erg akelig die ogen….brrrr! Het weer is overal lekker, zonnetje erbij, brilletje op en terrassen! Steeds met andere mensen erg gezellig.

Heb toch een mooi verhaal! In Savona ben ik vroeg opgestaan en een beetje rond gaan lopen. Nu was er markt en niet zo maar een markt, maar een markt met eten en typische gerechten van heel Europa. En krijg nou wat, staat er een Nederlandse bakkerskraam en een Nederlandse kaas kraam. Die bakkerskraam had peppernoten, speculaas, oliebollen, appelflappen, stroopwafels, alles! Ik natuurlijk HELEMAAL enthousiast! Stond daar met die man (NLder) te praten, tevens de eigenaar en probeerde hem wat tips te geven wat verkoop betreft, haha! Kan je, je voorstellen, ik doe dit nu 6 maanden en ik natuurlijk vertellen, je moet pakketen doen, dat werkt als een tiet!;-) Zegt die man: “Nou meid je hoeft mij niks te vertellen hoor, zal je even wat laten zien!” Nou daar ging ie. Hij tikt op een bel die hij daar heeft hangen en begint. Ladies & Gentlemen, watch this! We have here this cookie, this cookie etc. 6 cookies normally 6€, we put this in the bag. Now we also have peppernoten (en dan zei hij het in het Italiaans, wat dan onwijs mooi klonk vond hij:)) normally 4€, so this bag is now 10€. And than we also have this….and this…This bag is now 15, but for you only 5€! Nou ik stond te juichen daaro. Haha Zo leuk. Dus ik zeg na een paar pakketjes, doe mij ook zo’n pakket, maar mag ik dan kiezen wat ik erin wil!? Jah natuurlijk geen probleem. Dus ik kiezen, van alles, stroopwafels, gevuld speculaas, peppernoten etc. Zeg ik later: “He, zit er nou een zakje stroopwafels bij?” “Nee”, zegt ie, “Dat wordt een beetje te gek.” Ik zo: “Nou prima.” Dus ik kom later terug met een danseres van het schip, want ik vond de pakketjes zo leuk en ja hoor zij koopt zo’n pakket. Dus ik zeg: “Nou krijg ik nu dan mijn zakje stroopwafels?” Hij lachen. En natuurlijk kreeg ik het mee. En hij vroeg ook wat ik ga doen na de cruise. Hij zei dat ik wel een jaartje met hem mee kon achter de kraam. Italië, Zweden, België, etc etc. Dus heb zijn kaartje gekregen en wie weet, een ander avontuur!;-) Geweldig!

In Napoli ben ik met Marco (sounddirector) en Simone (manager animatie) en nog een jongen naar een Italiaans restaurant geweest…Nou kan je vertellen, die Italianen die nemen het er echt van! My gosh wat eten die lui veel zeg. Voorgerecht is eigenlijk voor mij al het gerecht opzich (en dat is heel wat als je mij een beetje kent!;-)) en dan komt er nog een pizza of pasta achteraan. Was zooooo vol, niet best! Wel leuk om mee te maken en het was erg lekker moet ik zeggen!

Dus vermaak me prima, maar er zijn ook wat minder leuke dingen aan de hand. Ik moet namelijk $1620,- dollar terug betalen aan Steiner. Ze zeggen dat ik verkeerd gecharged heb. Ben niet de enige, bijna iedereen moet geld terug betalen, alleen Angelo en ik het meeste. Nou elke week moet je dus checken of je SAPI (wat je charged met de klanten) hetzelfde bedrag is als wat je in de SMART stopt. Als dat niet klopt, dan mag je blijven zoeken en puzzelen tot het klopt. Dus dat klopte altijd. Begrijp dus niet waarom ik dit terug moet betalen. Een paar dagen geleden hebben we commissies gehad. Ze hebben 5 van de 7 commissies vastgehouden en er zijn er nog 3 die ze op nul zetten. Dit betekend dus eigenlijk dat ik bijna 2 maanden voor niks aan het werk ben. Heb dus besloten om die 11 uur per dag, de stress om de target te halen, de weinige vrije tijd en de ongezonde levensstijl op te geven. Ik ga over ongeveer 3/4 weken van het schip af. Eerst komen mijn ouders en oma waarschijnlijk aan boord en dan is het basta. En het mooie is dat de oude manager, de nieuwe manager en de supervisor allemaal willen dat ik management ga doen…:-D Helaas. Ik ga er waarschijnlijk in Barcelona af. Even een beetje vakantie vieren en dan terug naar Holland. Weet niet hoe lang ik blijf, want wil zo snel mogelijk naar Aruba om Wijnand op te zoeken. Misschien dat ik daar ook wel een baantje kan vinden!!!

In de tussentijd ben ik nog met een excursie mee geweest naar Etna op Sicilië. Wel gaaf, loop je daar dus over oud lava en allemaal kraters om je heen. Totaal geen hekken, best dangerous, want je kon zo naar beneden vallen. De Etna is een van de actiefste vulkanen. De uitbarstingen zijn erg regelmatig, maar klein. Was toppie!:-)

Nu nog een mooi verhaal! Heb toch zo’n fantastische dag gehad! Echt lachen. We hadden een guestparty. Guests kunnen namelijk je naam op een BRAVISSIMI kaartje zetten om te laten weten dat je bijzonder voor hen geweest bent. Nou en je raad het nooit, maar ik heb gewonnen!!! Aaaaaah:D Van de Spa was ik het meest genomineerd. Heb een horloge gekregen en €150 ,- voor op mijn crewpas. Foto met de kapitein en een certificaat. Super!!! Toch fijn om te zien dat ondanks het zware werk en mijn taalbarrière mensen me toch bravissimi gunnen!:-D En als klap op de vuurpijl heb ik daarna €2807,- euro omgezet voor het bedrijf. Één familie heeft met mij €2400,- euro uitgegeven. Unglaublich. En vanavond dan crewparty, mooi dagje!

Ladies & Gentlemen it’s a wrap, hierna nog 1 verhaal te gaan denk ik…..

Laat me weten hoe het met jullie staat, ben erg benieuwd!

Dikke smakkert,

Blanche

  • 21 April 2011 - 20:48

    Marjolein:

    Oh my god chickie je komt eerder terug dan verwacht, ik ben blij:)... Ik heb echt zin om je weer te zien, zo veel te vertellen damn...Al vind ik de reden waarom je vervroegd terug Komt natuurlijk niet echt leuk voor je.Maar chickie je bent een topper en dit avontuur pakken ze niet meer van je af!Love ya Dikke knuf en kus Marjo

  • 21 April 2011 - 22:24

    Judith:

    Heeej Blanche!

    Echt belachelijk dat ze zoveel geld van je afpakken, vind het echt nergens opslaan. Gelukkig blij je een positivo. Je komt al vet snel weer terug! Meis heel veel plezier met je familie!

    xxx judith

  • 22 April 2011 - 09:44

    Mams:

    We hebben weer genoten van je verhaal. Wat maak je toch veel mee. Toppie dat je het toch maar weer flikt zoveel te verkopen aan. En dat je Bravissimi hebt gewonnen is ook helemaal te gek. Ik zie het al helemaal voor me, Blanche op de foto met de Captain. Snappen ze van Steiner nou nog niet dat ze een topper in dienst hebben! Wie weet sta je volgende jaar ergens in Europa achter de Hollandse kraam en zijn de pepernoten en stroopwafels niet aan te slepen! Hier is het ook heerlijk zomerweer, wij zijn iedere dag op de Ocean Goose aan het lakken en verven etc. Ze wordt een plaatje! Maar we hopen toch echt volgende week aan te treden op de Costa Serena - hoppa! Tot gauw meid, Kusjes mams

  • 22 April 2011 - 10:09

    Marley:

    WOW Blanche....ten 1e...mag ik 1 te goeie grap met die kerel van de bakkerskraam, je spoort niet! Ten 2e wat weer een fantastische berichten allemaal, heerlijk om te lezen! En zo leuk dat je genomineerd en gewonnen hebt..kan ook niet anders!
    En dan als 3e....JE KOMT TERUG!!!!!!!!!! O MY GOD! Zegt ze ook gewoon even tussen neus en lippen door! Vriend, wat heerlijk! terecht dat je snel naar Wijnand wil, maaruhh HOU IS 'T?!! Pitstop Marley en Far zit er sowieso in hoor! Superleuk om je weer te zien...Superkut van je boete! En dan willen ze je in het management? Moeten ze vooral zo'n boete uitdelen, wat scheelt r aan die lui?
    Laiverd, ik zal je snel even een lange mail sturen, maar het afstuderen is zo druk dat ik nergens aan toe kom!!!
    Geniet van je laatste weekjes en van je ouders en lieve omaatje! Heerlijk voor je!

    Een hele dikke x Marleen! Love you!

  • 22 April 2011 - 16:18

    Aniek:

    Lieve Blanche!

    Wat een verhaal zeg! Belachelijk dat je zoveel moet terug betalen, wat denken ze wel niet. Snap helemaal dat je ermee kapt.. daaag! Lekker genieten van de zomer en Aruba, heerlijkheid! En die bakkerskraam... hahaha ik zie je daar al helemaal staan!

    Genietse van je laatste weken en met je ouders en oma natuurlijk! Ik ben net terug uit NYC, wat een geweldige stad! Shop till you drop!

    Liefs, Aniek

  • 23 April 2011 - 00:46

    Je Brother:

    Haa zus,

    Beste verhalen hoor! Wat een uitmelkerij van steiner!! maargoed straks lekker weer in ned, en dan lekker naar mij,! Gaan we leuke dingen doen en heel veel bijpraten!!! Sanne is nu bij mij en het is toppie lekker van elkaar genieten. morgen naar het strand en lekker uiteten!
    kuss

  • 23 April 2011 - 17:20

    Fardau:

    Blanche!
    Wat een verhaal zeg!Echt vanuit je gevoel opgeschreven volgens mij! En mooi toch dat je daar zo'n heel verhaal aanpapt met die man! (had ik ook gedaan, lekker lullen) Kom je een heel eind mee :P!
    Maar jeetje eerder van de boot af..Stom hoor dat je terug moet betalen, ik snap het niet, maar vertel me maar als je er weer bent ok? En tuurlijk ben jij daar de beste duhh!! Wel super cool en rewarding volgens mij! Ik ben nu net 5 wk aan de slag op die school en wordt al helemaal geprezen door de ouders, dus daar ben ik onwijs blij mee!Het zijn echt de goedvoormekaarlui van Adam dus dat zegt wel wat!Nou meid super leuk dat je er snel weer bent!! En heel veel plezier met je ouders. Love ya very muchos :)

  • 24 April 2011 - 10:14

    Ellen Van Gils:

    oh,oh,oh, wat een belevenissen toch allemaal. Met mij gaat het goed, maar het werk door de overname, houd mij bezig. Ik geniet wel van het heerlijke mooie weer in Nederland; en het is pas april. Wat voor een zomer moet het gaan worden. Maandag ook nog lekker vrij. Nou meid, probeer nog even te genieten van je rondreis. Barcelona is geen verkeerde keus om daat vakantie te houden. Mooie en gezellige stad. Fijne paasdagen nog en tot ziens, horens, krabbels, mails whatever. xx Ellen

  • 27 April 2011 - 15:38

    Linda:

    Hey Blanche,
    Leuke verhalen. Klinkt helemaal goed. Doe maar lekker je eigen ding. Je moet ook genieten! Maar dat doe je volgens ons altijd wel.
    Zeg als je niets te doen heb vanaf november, heb je misschien zin om een paar keer te komen oppassen?? ;-D
    Dikke kus, ook van Rogier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 100318

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: