Bye bye Brazil, Hello Europe! - Reisverslag uit Búzios, Brazilië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Bye bye Brazil, Hello Europe! - Reisverslag uit Búzios, Brazilië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Bye bye Brazil, Hello Europe!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

02 April 2011 | Brazilië, Búzios

Bye Bye line!!!

Zo, nou het meest verschrikkelijke van het werken op een schip….Saying goodbye to your best friends. Jeetje wat is dat zwaar zeg.

Stel je voor 5 maanden lang dag in, dag uit werk je met iemand en woon je met iemand. ’s Avonds ga je samen naar de crewbar, als je vrij bent ga je samen op stap. Alle frustraties worden besproken, alle hilarische momenten heb je samen meegemaakt, je bent een team en hebt toegewerkt naar het vertrouwen in elkaar, maar most of all je hebt elkaar door en door leren kennen. Je kon niet om elkaar heen…En dan op één dag vertrekken 2 van zulke vrienden, je begrijpt….JANKEN!!! De avond van te voren was ik al in tranen in de crewbar.

Op de dag zelf ben ik mee naar buiten gegaan onder werktijd, ik zou en moest ze uitzwaaien van mezelf. Want wie weet zie je elkaar helemaal niet meer, ik bedoel Brazil is niet echt naast de deur…Dus onwijs veel knuffels geven en mooie woorden! Angelo, was als een broer voor me, de relatie die ik met hem had was zo similar to die met Wijnand. Echt op elkaar vitten bijv. en dan 5 min. later is alles koek en ei en bedoelden we het niet zo. Maar ook ongerust zijn om elkaar, elkaar helpen waar nodig, alles aan elkaar vertellen en natuurlijk feestjes vieren!;-)

Goed na dat afscheid weer gewoon an die arbeit…pff nou sta je daar dan met je pafferige ogen… En dan kom je ook zo lekker zelfverzekerd over, haha nou mooi niet dus. Anyways na een paar uurtjes was ik wel weer oke, gelukkig was Maite aangekomen. Zij was één van mijn goede maatjes aan het begin van mijn contract, alleen voordat we naar Brazilië gingen was haar contract afgelopen. Dus nu is ze weer terug en guess what, she is my new roommate!!! Fantastisch!:-) Diezelfde avond hadden we een cabinparty, life goes on.;-)

Voor dit alles hebben we nog flink gepartied in Buzios. Heb echt lachuh filmpjes gemaakt met Leo en Renan en in Buzios zelf beetje staan ouwehoeren met een biertje in de hand. Want echt je gelooft het niet, maar die feestjes heb je echt nodig hier op het schip!

Deze cruise trouwens die we nu doen is de crossing back to europe…whaa ja mensen ik ben straks weer een beetje dichterbij!;-) And we have a lot of germans on board. Ich kan sie mitdelen das ich sehr viel deutsch spreche heute…hahaha! Und sie glaubt das nicht, aber ich finde das sehr toll! Jeden Tag sag ich: “Jetzt geht LOOOSSS!!!”;-) Nee natuurlijk niet, maar ik begin een groepsles met guten tag, goeden dag, boa tarde, bonne Serra, good afternoon, bon journee etc. Mijn intro is zeg maar 10 min. lang! Al die verschillende talen, niet best. Is best verwarrend voor het hoofd. Maar wel lekker dat ik weer Duits kan praten.

OOh heb trouwens een mooi verhaal. Doe ik een test met een man van 78 jaar uit Zwitserland. En dan vraag ik is er iets wat je graag wilt veranderen aan uw lichaam of gezondheid etc.? Die man zegt wat over eten, sporten etc., maar zegt ie ook op het gebied van sex werkt het niet zo goed meer. Nou ik ging bijna stuk (in mezelf natuurlijk), want ik zag de bui al weer hangen. Verteld ie, maar daar hebben ze pilletjes voor. “Jaah”, zegt ie: “Want mijn vrouw en ik deden het 2 jaar geleden nog steeds, want het hoort bij de liefde!” “Maar het is niet het meest belangrijke, wel als je jong bent, maar als je ouder bent wat minder.” Dan is the company more important and a good kiss!” Nou joh, ik zat daar met klapperende oren…Begint ie in een keer over dat de mensen in Nederland niet zo mooi zijn, “But you are one of the exceptions!” Dus ik zeg tegen die man: “My god, 78 and still flirting!” Was een lachuh gesprek!:-D

Verder is er ook nog wat gedoe geweest omtrent geld. Ik zou 1600$ terug moeten betalen, omdat ik teveel betaald heb gekregen. Nou ik dacht het niet. Als ik het niet betaalde kreeg ik mijn commissie niet totdat het betaald is. Ik werd helemaal gek! Je begrijpt heb niks betaald een op de achterkant gezet hoe de vork in de steel zat! Maar ik kan je vertellen het is behoorlijk demotiverend…We shall see what is going to happen!

Inmiddels 5 zeedagen verder niet behoorlijk veel omzet gemaakt, had meer verwacht, maar wel veel leuke klanten ontmoet. Aardige Franzen en Duitsers. Was 1 man bij die echt onwijs rijk is, spaart auto’s, moeder van adel, fitnesscentrum thuis etc etc. Hij was tegen iedereen aan het klagen. Stapt bij mij ook binnen met een beetje een argwanend gezicht…Nou joh hij vond me helemaal geweldig! Hij wilde weer tijd inplannen gewoon om met me te kletsen, fantastisch. Maar ben natuurlijk geen psycholoog, want hij wil gewoon zijn verhaal kwijt…Wel mooi dat ik zulke mensen dan toch voor me kan winnen! Haha en je had de Filippijnen moeten zien, jaloers!;-) Ook een Franse man waar ik personal training 3x één uur mee heb gedaan. Geweldig. Hele verhalen en kwam ie later met zijn dochter, heeft wel 45 min. gewacht tot ik tijd had. Ook wilde hij een foto van zichzelf laten zien van toen hij 21 was. Hahahaha Te grappig! Dat zijn toch echt leuke dingen!

Eenmaal terug in Europa stopten we eerst in Las Palmas. Heerlijk om weer terug te zijn in Europa, kon gewoon naar buiten lopen zonder het idee te hebben dat mijn spullen gelijk gestolen konden worden en begon niet gelijk te zweten als een otter!;-) Het verschil is vooral dat Europa veel schoner is en wat rustiger. In Las Palmas rondgelopen, wat grappige foto’s gemaakt en na die vijf dagen kan ik je vertellen dat het fijn is om weer vaste grond onder je voeten te hebben!

De dag daarop in Funchal naar de fruitmarket geweest, ook weer wat rondgeslenterd en later op crewbeach van de jacuzzi genoten met Maite.

Ook hadden we een Crewparty, fantastisch. Wat een feest! Het was dit keer de verjaardag van Costa, want op 31 maart 63 jaar geleden werd het eerste Costa schip gelanceerd zullen we maar zeggen.:-) Het feest werd gehouden bij het zwembad. Nou joh veel eten, gratis drinken…je begrijpt gekkenhuis! Werd ik met mijn galajurk in het water gedonderd…echt bijna iedereen werd in het zwembad gemieterd. Ik kon nog net mijn schoenen redden! Later ook nog met wat gasten een foodfight gehouden. Ik kon het niet laten, er was namelijk een hele taart over. Dus echt zoals in de films de taart in mijn gezicht gekregen en mensen erin gedrukt, geniaal! Was echt een giller!:D

Verder nog Barcelona in geweest met een nieuw meisje genaamd Christina (Italiaans), echt een leuke meid. We gaan een tattoo zetten….jah paps en mams…aaah! Maar niet zo’n grote en ik moet er echt heel zeker van zijn! :)

Verder krijgen we vanaf morgen een nieuwe manager. Opzich wel aardig, maar wel een stuk strenger. Daarnaast een nieuwe jongen in de fitness genaamd Gregerly (Hongarije). Weet nog niet zo goed wat ik van hem vind. We shall see. Ook hebben we de supervisor aan boord en morgen komen nog 2 hoge piefen…wordt nog wat. Ik zeg wish me luck!

Was een lang verhaal dit keer, volgende is weer wat korter! Hoe is het in het koude kikkerlandje!??

Big big beija,

Blanche



  • 02 April 2011 - 13:31

    Feikje:

    Blacheee! Wat heb jij weer fantastische dingen meegemaakt!!! Heel erg leuk! En dat verhaal van die vent van 78, flirt gewoon met jou,wat een gillerr!! En ook fijn dat je weer wat dichterbij bent! Is vast minder inspanningen dan zo ver weg, met verkopen e.d. is misschien nu iets makkelijker. Maar jammer genoeg ook altijd minder leuke dingen met het afscheid nemen, hoort erbij. Maar zo'n ervaring als dit allemaal, doet wat met je! Ben benieuwd hoe je bent als ik je weer zie, heel wat wijzer en meer meegemaakt maar ook gewoon Blanche, whoop whoop! Haha! Geniet nog daar in Europe! Tot het volgende verhaal :) Hier is het trouwens lekker weer! 21 graden vandaag en geen 2 april grap! xxx

  • 02 April 2011 - 19:59

    Papa:

    Nou daar is ze dan weer, terug en heelhuids. nog 4 weken en dan zijn we ook bij je. Regel dat maar. Blijf maar gewoon op dat schip tot einde dienst anders te veel problemen. Daarna lekker naar Aruba. Regel het wel goed met Wijnand want Rick komt ook rond die tijd. Met ons alles oke, je weet toch. Binnenkort lekker varen. Nou meid, geniet er nog maar even van. Tot snel, paps

  • 02 April 2011 - 21:29

    Blanche:

    Heej Blanche!
    Wat een verhalen en wat maak je veel me. Echt ongelofelijk, echt super knap hoe je de mensen voor je kan winnen. Ik ga slapen, moe en morgen werken (koopzondag)!

    xxx Judith

  • 03 April 2011 - 07:47

    Mama:

    Heerlijk weer wat dichterbij. Geen tijdverschil meer. Heb genoten van je verhaal. Afscheid nemen is moeilijk voor jou, maar het zijn vast vrienden voor het leven, zoveel dat je met ze hebt gedeeld. Ondanks dat je niet alleen Brazil in mocht hebt je toch de sfeer goed geproefd en veel gezien en vrienden gemaakt. En natuurlijk het heftige carnaval beleefd. Nu meis nog lekker 13 weekjes Europa (waarvan 1 weekje met ons op het schip) en dan .... even Nederland en dan .... echte vakantie in Aruba! See you soon! Dag lieverd XX

  • 03 April 2011 - 13:07

    Sjoukje:

    Heeeeey Chickyyy!!

    Wat een geweldig verhaal weer.. en volgende keer niet korter hoor... je beschrijft het super leuk, dus wat mij betreft mag het nog wel langer ;)
    Wat beleef je ook wat op zo'n schip haha ik zie het allemaal voor me.. Ook van die man van 78, kon je je lachen wel inhouden.?.?. oh niet best!! Je bent bijna een sociaal werker daar ;) En wat fijn dat je nu weer in Europa bent!! Tis wel een stuk kouder lijkt me, maar wel een veiliger gevoel dus..

    Hier in het kikkerlandje gaat het lekker zijn gangetje.. gister was het 24 graden!!! Lekker joh!! Maar helaas was het maar 1 dagje.. :( maar wie weet... komen er deze maand nog meer van die dagen!! I HOPE SOO!!
    En wat voor tattoo ga je zetten en waar??

    Nou meisss heel veel plezier en good luck!!!

    Dikke kuss + knufff!!
    Sjouk!

    Moest bij het afscheid/janken ff aan de diplomering denken hahahaha ;)

  • 03 April 2011 - 17:56

    Marley:

    Lief vriendinnetje!

    Zo, ik heb weer een avondvullend programma..verhaal van Blanchie lezen! haha
    Wat weer een belevenissen...en helaas hoort daar het afscheid nemen van mensen die je dierbaar zijn geworden ook bij! Bah.. Maar jij hebt altijd een spot om naar terug te keren en ik wil best met je mee hoor! En ik hoorde van Far over Aruba..dat zijn ook weer mooie vooruitzichten, heerlijk zeg!
    Eerst kom je nu weer even iets dichter naar ons terug...ik voel die warmte van je al doorvloeien! =) Viel spass mit Deutch redenen..ganz toll! ABER DUUU!!!!! ;-)
    I love you en ik mis je!

    Dikke x Marleen

  • 03 April 2011 - 21:13

    Anke:

    Lieve Blanche!
    Wat een verhaal weer :) Fijn om weer dichterbij huis te zijn! Wat gaat die tijd toch snel.. Geniet nog van de laatste weken en heel veel succes natuurlijk!
    Kus!

  • 04 April 2011 - 06:41

    Marije:

    Wiehooeee! Geweldig meis!
    Wat maak je toch veel mee..!
    Bijna terug in het, inmiddels steeds warmer wordende Nederland, ook? :)

    xxx

  • 04 April 2011 - 07:15

    Jenny:

    Blanche! Wat een heerlijk verhaal weer! Ik zie het helemaal voor me hoe jij je daar vermaakt. :D Ik ben echt blij dat je deze stap hebt genomen, want volgens mij heb je het heel erg naar je zin. :)
    Geniet er nog even van meis, voor je het weet ben je weer thuis!

    Ik blijf je volgen! Dikke zoen!

  • 08 April 2011 - 20:38

    Pauline:

    Hey Blanche,

    Leuk je ontmoet te hebben op het cruiseschip!!Je Zumbales was super!!
    Heb nog op je gestemd voor de bravisimmo!!
    groetjes Pauline

  • 09 April 2011 - 17:37

    Aniek:

    He Blanche!!

    Wat een mooi verhaal! Jij maakt wat mee zeg, super tof! Ik zie jou al helemaal gaan voor de groep, lesgeven in 100.000 verschillende talen en gaan haha!

    Maaaar wat voor tattoo ga je zetten?? Ik ben benieuwd!!! Heel veel plezier verder in Europa, ietsje dichter bij het koude kikker landje. En las bij de reacties dat je ouders op bezoek komen, wat super! Genietse daar!

    Liefs X!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 100267

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: