One week to go in Brazil! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu One week to go in Brazil! - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

One week to go in Brazil!

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

08 Maart 2011 | Brazilië, Salvador

Un semena to go!;-)

Lieve mensen, nog 1 week Brazilië en dan gaan we weer terug richting Europa. Moet heel eerlijk zeggen dat ik er behoorlijk aan toe ben. Brazil zelf is super, maar het kost veel energie om te proberen je producten te verkopen als je geen Portugees spreekt. Of naja niet goed genoeg de taal beheerst. :) Maar dat betekent niet dat ik stil zit…Ik haal er natuurlijk het beste uit.

Zo ben ik namelijk weer wezen shoppen. Of beter gezegd Camilla en ik gingen Buzios in om lekker te eten en een drankje te doen. Maar elke keer als ik met Camilla ben geef ik zoooo veel geld uit. Waarom weet ik niet, maar het voelt GOED!!! Dus heb weer een nieuw paar hakken gekocht. Super super gaaf! Goud met allemaal steentjes. Echte Braziliaanse hakken. En ook heb ik 3 Braziliaanse sportbroekjes gekocht. Die zitten echt als gegoten! Mega strak, maar staat goed en uiteraard heeeel kleurrijk! Die avond ook lekker in een open bar drankjes gedaan en veel gelachen!

Ook hebben we een special cruise gehad, namelijk een cruise met Roberto Carlos (een bekende zanger in Brazil). Hij bepaalde waar we heengingen, wat voor entertainment er was, wat voor kleren de passagiers moesten dragen en als hij wilde dat het schip stopte met varen, dan gebeurde dat. Een man met veel wensen zullen we maar zeggen! Costa wordt uiteraard goed betaald, dat begrijp je. ;-) Anyways heb de hele man niet gezien, maar er waren wel veel rijke mensen aan boord, dus heb goed verkocht!

Verder ben ik nog Salvador ingeweest met Michael de zanger en een danseres. Daar hebben we een free live band bezocht, iedereen danste de samba met een drankje in de hand. Denk dat ik de Samba nu redelijk onder controle heb!;-)

In Ilheus hebben Camilla en ik een Brazilian pedicure gedaan en ik een Brazilian wax!!!AAAAhhh Best pijnlijk, maar zeker de moeite waard! Pedicure en waxing is heel goedkoop in Brazilië. Waxing is €8,- euro en pedicure €4,- euro. Heerlijk! Ook zijn we naar een shoehaskaria geweest, een soort wok in Holland, maar dan een BBQ tent. Ze komen met onwijs veel verschillende soorten vlees langs en dan snijden ze een plakje voor je. Ik denk dat er wel 12 soorten vlees op mijn bord lagen. Uiteraard te veel gegeten, want het was onbeperkt en ik moet alles proeven, you know me!;-) Dit is trouwens heel bekend in Brazilië!

Één van de fitness instructeurs van Costa verkocht kleren en ik was onwijs enthousiast natuurlijk en toen heb ik een setje gekregen. Echt gaaf, want dit is een broekje met een topJE. Dus dat topJE zal ik in NL wel gaan dragen als ik wat ben afgevallen!;-) Maar helemaal leuk!

Verder is er ook wat minder leuks gebeurd. Leo mijn amigo zijn vader heeft kanker. Dus Leo zit helemaal niet lekker in zijn vel. Ik probeer hem te helpen, maar toch met het cultuur verschil is het lastig. Heb ook het idee dat hij er niet over wil praten. Vandaag waren zijn ouders weer op het schip. Ik merkte zo goed dat zijn moeder het er super zwaar mee heeft. En hij was niet de vrolijke Leo. Zijn vader was wel super vrolijk, maar het is dan ook een hele positieve man. Onder werktijd ben ik even met hen een drankje gaan doen in de scooteria (formula 1), maar het werd me te veel. Heb het natuurlijk niet laten merken, maar heb gedag gezegd en ben naar beneden gegaan, huilen, huilen!!!:-( Das wel lastig op het schip, want je moet gewoon weer werken….(Inmiddels een week of twee verder blijkt dat het niet uitgestraald is en alleen prostaatkanker…is natuurlijk erg genoeg, maar was een opluchting voor hen dat het niet uitgestraald was!)

Weer iets positiefs, heb zo iets leuks gekregen via de post van Fardau! Twee onderbroekjes (super gaaf!) een lachzak hahaahah fantastisch en lieve stickers! Deed me goed. Bedankt chick!:-D

Ben met Camilla nog naar een strand geweest vlakbij Salvador genaamd Praya do Forte. Was een uur rijden met de auto. Daar een aantal typische snacks gegeten en daarna uit eten bij het meest bekende Japanse restaurant. SOHO. Heerlijk sushi gegeten, en Anthony (soort van vriendje van Camilla) heeft betaald! Nou dat was mooi meegenomen, want het was nogal expensive. Maar hij stond er op, dus naja na 3x zeggen weet je het zeker dachten wij ook, prima!;-)

Inmiddels hebben we ook nog een fitnesscruise gehad. Erg leuk allemaal groepslessen over het schip verdeelt! Heb stiekem met 2 lesjes meegedaan!:-) Heerlijk weer even meedoen in plaats van lesgeven. Daarnaast heb ik goed nieuws gekregen, ik was 1x nr. 1 in de hele costafleet wat fitness betreft!!! Hoe vet is dat! Ondanks de taalbarrière!;-) Maar ik moet zeggen het is voornamelijk omdat ik rijke mensen aan de haak had geslagen! Toch voelde het goed.

Ook hebben we een nieuw meisje in de fitness, Lara. Braziliaans en 21 jaar. Hele leuke meid, maar zo jong en nog niet zo sterk. Dus ik ben haar veel aan het helpen! We shall see hoe het straks gaat als we in Europa zijn!

Op dit moment is het Carnaval in Brazilië het grootste feest ooit, winkels zijn dicht, mensen zijn dronken, stoned, onder de drugs en er gebeuren veel rare dingen. Maar dat zal ik in mijn volgende bericht allemaal uitgebreid vertellen, dus houd deze site in de gaten!;-)

Dikke kus,

Blanche

  • 08 Maart 2011 - 17:48

    Da Chicks!:

    Lieve, lieve Blanchie!!!

    WOW wat een heftig verhaal...veel gebeurtenissen zeg! Jeetje zeg...
    Ontzettend leuk om te lezen en even weer op de hoogte te zijn van je leventje auf dem Boooot!!
    Wij zitten gezellig in Utregg met zn 3en, lekker terrasje gepakt, nu zometeen een tapas diner en lekker een film + logeerfeest! =) Helemaal leuk!
    We hadden het vanmiddag al over je...hoe zou 't met onze lieve Blanchie zijn?! Je bent toch echt overduidelijk een gemis binnen de hele chicks-gang!!! Knoop het in je oren...we want you back!
    Maar schat, top dat je nr. 1 was, maar voor ons ben je dat sowieso! Geniet van je last week in Brazil met Brazillian wax (hahaha)!!!!

    Dikke x Far, Jolientje en Marley!!! Love u!

  • 08 Maart 2011 - 20:47

    Feikje:

    Blansiee

    Wat weer een prachtig verhaal! Echt iets voor jou om die Braziliaanse snufjes eens echt uit te proberen. Je moet maar even laten weten hoe het nou bevalt! Dus nu weer terug naar Europe, ben je weer vlakbij! Geniet nog even van de Carnaval daar!

    En tot het volgende verhaal! X Feik

  • 08 Maart 2011 - 21:43

    Holaaa:

    Lieve lieve lieve Blanche,

    Ook vanuit het mooie Grunn even een teken van leven voor jou!
    Super leuk om weer een prachtig verhaal van jou te lezen :-)
    Wat fijn dat je straks weer richting europa komt, weer een stukje dichter bij huis ;-)
    Wij Lyanne, Reannne en Mary wensen jou een fijne reis en hou ons zeker op de hoogte van al je avonturen!!!
    We missen je lieve schat en proosten nu op jou!!!

    Adios guapa :)

    Xxxx Mary, Lyanne en Reanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 100258

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: