Bom dia Brazil!!!:-) - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Bom dia Brazil!!!:-) - Reisverslag uit Ilhabela, Brazilië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Bom dia Brazil!!!:-)

Door: Blanche

Blijf op de hoogte en volg Blanche

26 December 2010 | Brazilië, Ilhabela

Bom dia Brazil/ goedemorgen Brazilië!


Lieve allemaal, it’s been a while, maar natuurlijk houd ik jullie op de hoogte! Zoals ik waarschijnlijk elke tekst begin oh my god, oftewel oh! meu Deus wat gaat de tijd snel en wat maak ik veel mee!

Inmiddels ben ik al langer dan een week in Brazil. Dat na een 18 daagse crossing. Waarvan 5 dagen achter elkaar op zee. Fantastisch, leuk om de mensen iets beter te leren kennen in plaats van na 7 dagen gedag te zeggen. :) Heb mijn eerste fooi gehad, 20 euro, een shirt en een grote Toblerone. Ook mijn verjaardag natuurlijk gevierd op de boot, super bedankt nog voor alle leuke berichtjes!:-D

Op mijn verjaardag ben ik met Mirthe Funchal in geweest. We hebben een gondel genomen naar de top en hadden daar een fantastisch uitzicht over het eiland. Daarna naar de fruitmarkt, heerlijk fruit geprobeerd en nog even gewinkeld. ’s Avonds hebben we mijn verjaardag gevierd in de Staffmess (waar we eten). Er was taart en ik heb champagne gehaald voor iedereen. Miste wel alle lieve vriendjes en vriendinnetjes en natuurlijk the family! Mensen ik ben nu 24 aaaaaaah!;-)

Goed Brazil, 30 graden!!! Hoe heerlijk. Heb al een lekker kleurtje gekregen. Ben met Camilla, mijn beste maatje, naar haar huis in Salvador geweest. Echt super leuk! De mensen zijn zooo gastvrij en zo vriendelijk! Ze hadden helemaal eten gemaakt en ik moest een Caipirinha en Caipirosca proberen. Ook heb ik Cajun geprobeerd een fruit (boven op de Cajun zit de cashewnut) en een alcoholisch drankje. Was wel een beetje licht in het hoofd daarna, maar was onwijs gezellig. Haar ouders willen me adopteren haha. Camilla en ik hebben het erover gehad en ik kan best bij hen wonen voor 3 maanden als ik straks klaar ben met mijn contract. Een beetje Zumba geven of misschien een Portugese cursus ofzo. Helemaal te gek toch!?:-) Ik bedoel Salvador!!

Verder in Rio de Janeiro naar het huis van Tatjana geweest. Daar ook weer heerlijk gegeten en bij het zwembad gelegen met uiteraard Caipirinha’s! Heel ontspannend. De volgende keer in Rio wil ik wat meer van de stad zien. Het is leuk om te zien hoe Brazilianen leven. Moet wel zeggen de Brazilianen waar ik ben geweest zijn niet de armsten, grote huizen! Poeh!

Verder ben ik gisteren in Buzios geweest. Heerlijk. ’s Avonds daar opstap geweest, open lucht barretjes! Heerlijk toch! Alleen het was geen groot feest, aangezien het geen weekend was. De volgende dag heerlijk op het strand gelegen en onbeperkt sushi gegeten. Fantastisch dagje moet ik zeggen!

Ooh mensen ik heb inmiddels 3 nieuwe bikini’s. Ze zijn te leuk hier!:-) Wel heel inimini, heb mijn kont al verbrand, geen gezicht haha!:-D

Wat betreft het Portugees, damn het is zooo hard! Ben benieuwd of ik überhaupt wat geld ga verdienen, ze spreken namelijk geen Engels of heel weinig. Maar we zijn begonnen met Portugese lessen, pas 1 van de 10 gehad. We shall see!

He mensen vertel even hoe sinterklaas was en houd me op de hoogte! Mijn muur hier hangt vol met foto’s van jullie, dus vergeet jullie niet hoor!:-)

Ga nu even op Crewbeach liggen (ruimte waar we kunnen zonnen en waar 2 jacuzzi’s zijn), moet een beetje bij blijven kleuren, anders haal ik het nooit bij die Brazilianen!;-)

Dikke kus,

Blanche

Ps: Ze hebben hier op deck 14 een runningtrack. Heerlijk ’s avonds ren ik daar wat rondjes, doe wat oefeningen etc. terwijl een fris briesje door mijn haar gaat en ik de lichten van Rio, Salvador of gewoon de maan en sterren zie! What a life!:-D



  • 26 December 2010 - 00:22

    Mariella:

    Te gek meissie.... Wat een avonturen weer!!!
    Geniet ervan!
    En.... Merry Christmas!!!!!

    Liefssss

  • 26 December 2010 - 10:39

    Feikje:

    Blansie Blans!!! Van harte gefeliciteerd nog met je 24e! Had het niet voorbij zien komen op fb, sorry! Maar wel goed gevierd! Wat een leven inderdaad, heerlijk! Volgens mij kan je daar geen genoeg van krijgen!

    Lekker genieten daar nog! EN fijne kerst uiteraard!

    Liefs X Feik

  • 26 December 2010 - 12:35

    Sjouk:

    Heeey Chicka!!!

    Weer een te gek verhaal en leuke foto's!! Hier gaat alles goed! We zijn nu aan het genieten van de vakantie en de kerstdagen!!
    Dus bij deze wens ik jou ook nog een fijne kerstdag en alvast HAPPY NEWYEAR!!!
    Wij zullen maandag t/m woensdag ff een hotelletje pakken in Scheveningen! Echt super veel zin in! Maar ik mail je snel weer met alle belevenissen hier uit Fryslan ;)

    Dikke kussss
    Sjouk

  • 26 December 2010 - 21:41

    Marley:

    Lieve schat!

    Leuk weer een verhaaltje! Wat heerlijk om te lezen dat je ook lekker je 'pak die rust' momentjes hebt! Heerlijk....en ik snap wel dat je op die manier wilt rennen! No problemo!
    Ga zo door liefde! Wij missen jou hier net zo hard, maar voor je het weet ben je weer bij ons! Zo niet...Salvador, ik kom eraan! =)
    Zet 'm op en laat ze zien wat je in huis hebt!

    Dikke x Marleen

  • 26 December 2010 - 23:30

    Mary :

    Schat, wat heerlijk om weer een verhaal van je te lezen. Haha, en die bikini's staan je vast erg sexy ;-)
    Top dat je je verjaardag hebt kunnen vieren,voel je je toch jarig ook al zijn je vrienden en familie er dit jaar niet bij.
    Ik heb afgelopen donderdag een feestje gegeven, echt een geweldige avond gehad met de chicks,maar natuurlijk niet compleet zonder jou!
    Lief, ga zo door en zal je binnenkort weer ff mailen.

    Dikke kus je vreetbeertje ;-)

  • 27 December 2010 - 10:30

    Ellen Van Gils:

    Oh wat klinkt het allemaal goed. Heerlijk. Ik wens je een knallend uiteinde en heel veel goeds voor het nieuwe jaar. Geniet ervan. Veel plezier verder en dat alles in goede gezondheid mag plaatsvinden.
    xxx Ellen

  • 27 December 2010 - 15:48

    Jolien:

    Blanchie!
    Wat een topverhaal! En wat leuk dat je tijdens het harde werken ook nog wat mee krijgt van de mooie plekjes en cultuur! :) Zooo leuk om bij een familie op bezoek te zijn en het van dichtbij mee te krijgen hoe alles gaat! Wow! Zou zeker lekker 3 maanden naar Salvador gaan.
    Ook alsnog gefeliciteerd met je verjaardag.. Het is me even ontschoten, maar zoals je waarschijnlijk wel weet, zitten de datums tijdens het reizen niet goed in mn hoofd! Leuk dat je het met champagne hebt gevierd! Hmmm
    Meid, succes met het leren van het Portugees. Hoe zit het met je Italiaans? Of gaat dat niet meer gebeuren?
    P.s. sexy rose jurkje had je aan!! Wow!

  • 27 December 2010 - 18:26

    Maarten En Lindy:

    he blansie, hier even een berichtje uit het witte Arnhem. Wij zijn net weer terug van de winter sport in alpe d'huez, was overigens helemaal top!
    Jij hebt het ook goed voor elkaar als ik die berichten van jouw zo lees. Geniet er van!!! groeten liefs Maarten en Lindy

  • 28 December 2010 - 09:09

    Aniek:

    Blanchie!
    Even een heel snel berichtje vanauit het hoge noorden. Wat weer een heerlijk verhaal, jij vermaakt je helemaal.
    Heel veel plezier!
    Liefs

  • 28 December 2010 - 14:57

    Linda:

    Helemaal top vrouw! Ben jaloers... Zitten we hier in ons koude kikkerlandje met smeltende sneeuw..

    Geniet lekker!

    XXX

  • 29 December 2010 - 00:00

    Marjolein:

    Chickie!!! Wat fijn om weer even een verhaal van je te lezen:)! Ik moet zeggen dat je hier wel gemist wordt hoor, een mail is toch anders dan een real life gesprek met jou :(... Ik heb je echt zooo veel te vertellen. Ben wel ontzettend blij dat je het daar zo naar de zin hebt. Klinkt allemaal super!Schat geniet er van en ik ga je snel weer even een mail sturen! Lots of love from Mar

  • 18 Januari 2011 - 12:22

    Oma Helsloot:

    hoi blanche,
    ik zie je nu op de computer, want je moeder is nu in hilversum. wat een knots van een schip he! Verdwaal je niet op dat schip, wereldreizigster? Wanneer is er plaats voor mij en je moeder op het schip, we vliegen zo naar Brazilië, want dat hoef ik niet te lopen! Heb je nog een beetje vrije tijd om alles op het land te bekijken? Ben je nog niet aangekomen van al dat lekkere eten? Ik denk dat je beter weer hebt dan hier waar het veel regent. Nog even en je broer volgt je naar de zon! Hopelijk kun je hem nog een keer ontmoeten. We missen je allemaal hier! Veel kussen van oma en hou je taai meid, tot horens en tot ziens, dat duurt nog wel even! Kusjes en groeten van oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 375
Totaal aantal bezoekers 100321

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: