De tijd tikt voorbij...snik snik!:( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu De tijd tikt voorbij...snik snik!:( - Reisverslag uit Sydney, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

De tijd tikt voorbij...snik snik!:(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

01 Juni 2006 | Australië, Sydney

Hoi hoi!

Dag lieve mensen, ondertussen zit ik alweer in Sydney, de tijd gaat zo snel joh! Echt niet normaal....Maar goed ik zal jullie vertellen hoe ik mijn laatste daagjes Nieuw Zeeland heb doorgebracht en wat wij hier voor de laatste paar daagjes in Sydney hebben beleefd.:)

Maandag 22-05-06:
Vandaag (nog in Queenstown) hebben we lekker gechilld, btje gewinkeld en 's avonds een Fergburger gegeten, jah nog een!;) Eenmaal terug in het hostel hebben we nog meer gechilld, wat tijdschriften gelezen en tv gekeken....Tsja 't was niet echt een boeiend dagje!

Dinsdag 23-05-06:
En jullie raden het misschien al, vandaag hebben we weer gewinkeld. En deze keer heb ik heel wat nieuwe dingen gekocht...leuk leuk!:) 2 shirtjes met lange mouwen (zwart en groen) en 1 T-shirt ook groen met een leuke print!:) Heerlijk jezelf zo verwennen!;)
's Avonds zijn we naar de bios gegaan, de DaVinci Code. Opzich wel een oke film, maar aangezien wij het boek al hadden gelezen waren onze verwachtingen iets te hoog.
Vervolgens zijn we uiteraard gaan stappen!:) Was erg gezellie, niet zo druk, maar we hebben het zelf leuk gemaakt!:D

Woensdag 24-05-06:
Vandaag hebben we wat spannendere dingen gedaan, eindelijk!:) Haha ik word echt verwend wat betrefd exciting thing to do!:p
In elk geval heb ik eerst eindelijk (een week later) mijn medicijnen opgehaald, bleek dat ik nog een hele anitbiotica keur had moeten volgen. Ik voelde me goed, dus zei dat ik die niet meer nodig had. Maar wat een kneus ben ik toch ook dat ik dat niet meteen gezien had....:( Haha...
Verder hebben we nog even gewinkeld, nog een roze shirtje gehaald met lange mouwen en nog wat souveniertjes. 's Middags lekker sushi gegeten en om 2.30 stonden we dan klaar om opgehaald te worden voor de Canyon Swing!:) Dat is een soort bungy jump, maar dan zit je vast aan je buik inplaats van aan je voeten en je maakt een swing in plaats van recht naar beneden. Dit alles gebeurd tussen twee bergen in!:)
Uiteraard moest ik weer als laatste...Jen en ik gingen allebei achterste voren springen, want het moet natuurlijk wel iets anders zijn dan de bungy.;) Goed ik stond helemaal klaar zegt die kerel: "Are you ready?" Dus ik zo: "Yep! Hij:"Jump whenever you feel like it."
Waaat??? Ja, dat gaat natuurlijk niet zo maar he! Ik bedoel ik sta daar met mijn rug naar een afgrond, je ziet het niet, maar je weet dat het er is en dan moet je uit jezelf gaan springen....Haha echt niet...ik dacht dat ze af zouden tellen! Ik heb het geprobeerd, maar uit mezelf kon ik niet springen. Dus die kerels vet snel 1..2..3..4..5..6..7 en zo gingen ze maar door, daar werd ik alleen maar zenuwachtiger van...:( Een tijdje later waren we tot de overeenstemming gekomen dat ze af zouden tellen van 3 tot 1. Nou daar gingen ze 3...2...1 en daar ging ik hoor, geen probleem!:D
Whoooooeeeeeeeeeeeeeh, whoooooooooh, whaaaaaah kickuh!!!:D Echt ik heb er foto's van en mijn hoofd verklaard het allemaal,ha!:) Die mannen stonden ook helemaal versteld dat als ze telden ik totaal geen moeite had met springen...Tsja, soms heb je dat gewoon even nodig...;)
Het was echt onwijs leuk, maar als je de Nevis hebt gedaan, stelt dit niks voor.:) De Nevis was veel enger, langer en mooier!:)
En om onszelf te trakteren hebben we eerst de zonsondergang getracht te kijken onder het genot van een chilli hotchocolate en daarna genoten van een Fergburger!:D

's Avonds hebben we nog ff doorgefeest, we zijn zowat alle kroegen ingeweest, maar zijn toch beland in de Worldbar. Heel wat gedronken, want ze hebben daar van die Teapots. Je krijgt dan een theepot met daarin een cocktail. Je drinkt hem leeg doormiddel van shotjes. Toch hadden Jen en ik hem echt niet hangen, ik denk dat ons lichaam er aan gewend is...;)
Ook zo leuk, als de tent bijna sluit komt DIE leuke jongen eindelijk naar me toe om met me te kletsen....:s Super gezellie, maar ja 15 minuten later moesten we de tent verlaten en ik dacht dat Jen naar huis wilde, dus een knuffel en op naar ons bedje. SHIT....zo'n leuke kerel, achteraf had ik eigenlijk moeten vragen of ie nog ergens anders wat wilde gaan drinken, maar ja dat is altijd achteraf he...;)

Donderdag 25-05-06:
Vroeg op, we hadden maar 3 uurtjes geslapen en op de bus richting Christchurch. Onderweg hebben we een aantal stopt gemaakt bij meren met uitzicht op mooie besneeuwde bergen en verder vooral geslapen in de bus.
Rond 6 uur kwamen we dan eindelijk een keertje aan en toen was het een btje te laat om naar Joke en Martin te gaan (oud collega van mijn moeder, waar we ook al eerder naartoe waren geweest). Echt jammer was dat, want we wilden ze zo graag nog ff zien!
Dan maar ff bellen naar het thuisfront. Gezellie zitten babbelen en daarna kant en klaar pasta maken. En jah hoor wie waren er in 1x, jahaaa Joke en Martin!!! YEAH echt leuk!:D Ze waren toch in de buurt, dus tsja dan konden ze net zo goed ff langskomen!:) Gezellie met ze zitten kletsen, foto's laten zien etc. Ook hadden ze nog 2 kaarten van mijn moeder gekregen voor mij. Echt super leuk! En nog een paar oorbelletjes in de vorm van klaverviertjes! Wat word ik toch verwend door mijn mamsie!:D Goed helaas konden ze niet te lang blijven, want ze gingen morgen naar Wellington, dus we moesten afscheid nemen! Snik snik, maar het was echt heel erg leuk ze weer even gezien te hebben!:)

Vrijdag 26-05-06:
Vandaag was weer een rustig daggie, deze keer in Christchurch. Btje gewinkeld, weer sushi gegeten en 's avonds een btje tv gekeken.

Zaterdag 27-05-06:
Vandaag was ons laatste dagje in Nieuw Zeeland...We hebben de hele dag in de stad rondgelopen. Geshopt, jaha, weer dingen gekocht, namelijk een leuke driekwart broek en een leuk shirtje. Verder hebben we weer sushi gegeten en bij Starbucks white hot chocolate met timtammies gegeten. Lekker zitten kletsen met Jen, nog ff het thuisfront gebeld (echt lang zitten kletsen, gezellie!:)) en bij het foodcourt een Indische curry gehaald. Mjam mjam!;)
's Avonds hebben we in het hostel op de bank geslapen tot 2.30, want om 3.00 uur kwam het shuttlebusje ons ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. Daar hebben we 3 uur rondgelopen en toen we eindelijk in het vliegtuig zaten om 7.15 moesten we er weer uit, aangezien er teveel mist was om te vliegen. Ff op een bankje liggen slapen en 1 uur later gingen we dan eindelijk!:) De hele trip geslapen en uiteraard nog een btje genoten van het uitzicht...Dag dag Nieuw Zeeland...snik snik!:(

Zondag 28-05-06:
Om 10 kwamen we aan in Australie. Met een busje zijn we naar het hostel gebracht, we zitten weer in Funkhouse.
Na een lekkere douche gingen we naar het centrum. Lekker gewinkeld en naar de markt geweest. Heel wat fruit en groente gehaald en pruiken opgepast. Ik weet precies wat voor kapsel ik wil als ik terug ben!:D Super leuk...jullie zullen het wel zien als ik het in Ndl gedaan heb!:) Verder hebben we weer Timtammies gegeten...echt misselijk zijn we er nu van!:(
's Avonds nog even met de mensen van onze kamer gekletst (Brazilianen) en vroeg naar bed!

Maandag 29-05-06:
9.30 de deur uit en op naar Market City. Dat is een gebouw vol met outletshops. Zelf heb ik 2 spaghetti hempjes gekocht, maar Jen heeft zich uitgeleefd hoor! Poeh!;)
Wel heb ik hele leuke cowboylaarzen gezien, die ik misschien wel ga halen!:D
Ook hebben we onze bank opgezegd en Chineze broodjes gegeten.

Dinsdag 30-05-06:
Vandaag gingen we weer shoppuh!!!:D En ik heb me toch veel gekocht he...net als Jen! Super leuke dingen, zoals een bolero, een jurkje, een tailleriem en een spaghetti hempje. Verder hebben we natuurlijk weer sushi gegeten en zijn we 's avonds naar een foodcourt gegaan om thais te eten!;) Ook hebben we onze post opgehaald, oma H thanx voor uw leuke kaart!:) Het adres hebben we nu opgezegd, dus niks meer sturen mensen.
En aangezien het dinsdag, oftewel kortingsdag voor de bios was hebben we ff een filmpie gepakt! Take the lead, super film!:)
Na afloop zijn we nog even naar het water gelopen om de brug en het Opera House by night te kunnen bewonderen.:)

Woensdag 31-05-06:
Laatste volle dag Sydney! Vandaag heb ik die super vette cowboylaarzen gehaald, yeah toppie oppie!:D Ook Jen heeft leuke schoentjes gehaald. Verder heb ik nog twee broekjes voor Melinda gehaald en hebben we weer bij het foodcourt gegeten!:) We leven echt als vakantiegangers nu hoor!;)

En vandaag donderdag 01-06-06 is onze echte laatste dag Sydney, oftewel Australie. Het voelt alsof onze reis erop zit. Dit was namelijk de bestemming, Maleisie is gewoon een extraatje. Dus misschien moet ik wel een traantje laten zodra we in het vliegtuig stappen..snik snik!:( Over 6 uur zitten we al in het vliegtuig...echt erg! Maar er moet ooit een einde aan komen uiteraard. We hebben het in elk geval supertje leuk gehad hiero in Australie en dat zal ons altijd bij blijven staan!:D

Ik zou zeggen op naar Maleisie!!!:) Wel een btje creepy, we vinden het onwijs spannend. Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten, dat is het leuke! De zenuwen beginnen al...oeeeh!;)

Mensen tot snel vanuit Maleisie!

Liefs,
Blanche

  • 01 Juni 2006 - 09:20

    Angela:

    gek is dat he?als je en land moet verlaten waar je een paar maanden geleefd,gewerkt,gefeest en super veel leuke dingen gedaan hebt,het is dan net een soort thuis.dan is maleisie gewoon een vakantie. ik heb morgen een reunie van de 100 backpackers,waar ik 2jaar geleden mee t vliegtuig in stapte.ben benieuwd hoeveel er zijn.
    succes met t inpakken van al je(niuewe)spullen;)

    liefs angela

  • 01 Juni 2006 - 11:46

    Joanne:

    meid shop je rot want de mode is hier niet veel anders vind ik zelf. Ik heb in thailand da vinci code gezien en had het boek (in engels)nog uitgelezen. de film is echt een slap aftreksel van het boek. zie je snel!

  • 02 Juni 2006 - 16:06

    Lieve Blanche En Jenny:

    Nu wij hebben ook zitten snikken hoor toen we je laatste woordjes uit NZ lazen. Hadden jullie veel langer hier willen houden.
    Maarja, wie weet kunnen jullie ons in de toekomst nog wel eens iets van NL laten zien.
    Nog een heel fijne tijd in Malaysie
    Liefs
    Omie Yoka en Opie Martin

  • 02 Juni 2006 - 16:08

    Effies Vergeten:

    kunnen nog steeds de fotoos niet vinden van jenneke. Geef even het adres (sorry hoor maar we zijn tenslotte al een beetje oud, he)
    Yoka

  • 05 Juni 2006 - 12:19

    Nils:

    Hey daar :), zeker jammer dat het al weer zo snel voorbij is... maar ik zie dat je de laatste dagen wel lekker veel geshoped hebt." Good for you". ik hoop zeker dat je het naar je zin gaat hebben in maleisie en zie misschien nog een verhaal van je tegemoet voordat ik je zie in dronten of op het vliegveld :)

  • 06 Juni 2006 - 07:15

    Nils:

    Hey daar :), zeker jammer dat het al weer zo snel voorbij is... maar ik zie dat je de laatste dagen wel lekker veel geshoped hebt." Good for you". ik hoop zeker dat je het naar je zin gaat hebben in maleisie en zie misschien nog een verhaal van je tegemoet voordat ik je zie in dronten of op het vliegveld :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 100238

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: