Working in Bundaberg!!! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu Working in Bundaberg!!! - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Blanche Peters - WaarBenJij.nu

Working in Bundaberg!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Blanche

16 November 2005 | Australië, Bundaberg

Yo people!

Hoe ist ermee!? Ik heb echt lang niks op deze site gezet vinden jullie niet!? Dus het is weer hoog tijd voor een lang en spannend (naja deze keer wat minder) verhaal van tante Blanche!;)
Waar was ik gebleven?

Ohjah vrijdag 4-11-05:
Vandaag gingen Jen en ik kayaken met Dolphins! Met een busje werden we naar een spot gebracht aan het strand. Alle kayaks uitladen en instappen maar... Helaas ging het anders dan geplant! Jen en ik wilde samen in een kayak, kwam in 1x een van die leiders naar ons toe en zei tegen mij, jij gaat met mij in een kayak...wat??? Nou eerlijk gezegd vond ik het ni zo heel erg, want hij was een echte surfdude! Lang haar met dreads, atletisch figuur en knap!!! Dus na overleg bleek dat bij elk meisje een jongen moest, in verband met het gewicht en de veiligheid..jah hoor alsof het veiliger is met een jongen, soms wel maar ni altijd!:( Maar ik moet toegeven, ik zat veilig!;) Nou dus wij kayaken...echt lachen over die hoge golven heen! Beetje kletsen over vanalles en nog wat...gezellie! Helaas geen dolfijnen :(! Dus iedereen bleef maar wachten op 1 plek, zegt die surfdude in 1x tegen mij do you want to catch a wave, nou NATUURLIJK wat een domme vraag! Ik heb al zulk weinig geduld, wat ik hem al verteld had, dus wij verwijderde ons van de groep en gingen de hoge golven tegemoet! Wij peddelen als een gek en jah hoor een vet hoge golf gepakt en lache dat het was! Nou je moet het voelen zoiets, wat een kick en dat met een kayak!:D Jen zei dat het er echt vet uitzag! Hehe:) Op de terugweg naar het strand heeft iedereen nog wat golfjes gepakt, wij ook en zijn 1x omgeslagen...echt lachen! Ik heb ook nog een peddel gered, aangezien mensen om waren geslagen en aan het schreeuwen waren, I'm gonna die, en mijn roeimate hen ging helpen. Eenmaal bij het strand viel het afscheid zwaar tussen mij en mijn partner, maar ach je weet dat het erbij hoort he! Just kidding ;)
Weer bij het hostel aangekomen hebben we noodles gegeten, nog even gezwommen en Jason gebeld, hij kwam ons ophalen in Bundaberg. Dus wij in de bus om 7 uur, zijn we lekker een filmpie aan t kijken, hoppa engine broke down! Hebben wij weer!:( Dus 2 uur bij een gasstation gezeten... Goed eenmaal in Bundaberg aangekomen, iets van 1 uur 's nachts werden we geholpen door een man van een hostel. Bij zijn hostel mochten we bellen en Jason kwam ons ophalen! Wij met Jason mee naar huis en om 3 uur lagen we pas in bed!

Zaterdag 05-11-05:
9 uur 's ochtends was ik alweer wakker...wat een kutbed!:( Maar niet klagen, want je wordt heel goed opgevangen Blanche!:) Jason was echt super aardig en zijn huisgenootjes ook, alleen een beetje apart allemaal! Jason doet echt alles voor ons, kopje thee, eten, wat we ook willen doen, hij brengt ons en gaat mee!:) Een man naar mijn hart!;) Jammer dat hij niet lekker is, haha! Goed ik lekker op internet, want jah dat mogen we onbeperkt hier! Yeeehaa:D Kreeg ik bacon en eggs!:) Mjam mjam... Verder heb ik lekker gedoucht... nou moet ik eerlijk zeggen lekker is anders want ik zal de douche even omschrijven! Hij staat midden in de gang, dus stel je voor iemand komt het huis binnen en het eerste wat je ziet is de douche, iedereen kan bij wijze van het douchegordijn opentrekken! Aaaah wat een privacy heb je dan!? Maar goed het is en blijft een douche!;) Ook heb ik nog even met Alby gexboxt en hebben Jen en ik The day after tomorrow gekeken en hebben we gebbqt met de kerels en wat vrienden van ze! Was wel lekker! 's Avonds zijn we uit gegaan met Jason naar Central, das een soort bar/discotheekje in Bundaberg! Echt super leuke tent. Je kan er naar buiten, waar een bandje speelt en binnen heb je nog 2 ruimtes waar verschillende muziekstijlen gedraaid worden! Johanna was er ook en we hebben lekker gedanst, totdat Jason de hele tijd bij ons bleef staan en dansen! Dan kunnen we ni helemaal los...maar ja mannen die snappen het nooit!;)

Zondag 06-11-05:
10 uur op, lekker muesli en koekjes gegeten. We hebben de film Bad Santa gekeken en hebben daarna lekker in het zwembad van de buurman gelegen! Echt heerlijk was dat!:D Als avondeten hadden we pork met gefrituurde aardappeltjes en pumpkin en groenten. Was erg lekker!:D Heb nog even een andere tongpiercing ingedaan, namelijk 1 met roze balletjes...helaas viel hij een beetje tegen, maar hij was in elk geval kleinder dan die andere!:) Onder het eten hebben we trouwens ook nog The Ring 2 gekeken...erg goede film, helaas had ik Mitch niet om me aan vast te klampen als het eng werd!:) Voor het slapen gaan heb ik oma Peters nog even gebeld om haar te feliciteren met haar verjaardag, was wel weer even gezellig met oma te kletsen!:)

Maandag 07-11-05:
Vandaag hoefden we niet te werken, aangezien het geregend had. Toch maar om 8 uur 's ochtends op, om op msn te gaan. Heb een heel interessant en fascinerend gesprek gehad met Mitch!:D Was zo leuk!:-p Verder hebben Jen en ik The bosses daughter en Eurotrip gekeken. Daarna gingen we samen met Jason even naar The Mall, helaas werd Jen nog voordat we binnen waren onwel. Het werd helemaal wit en wazig voor haar ogen en ze kon niks meer. Dus wij weer naar huis, gelukkig ging het toen weer beter! We hebben samen kip met groenten en rijst gemaakt. Onder het eten hebben we The Underworld gekeken!

Dinsdag 08-11-05:
Weer hoefden we niet te werken vandaag, dus ik heb lekker The Simple life gekeken en daarna Riddick en Van Helsing. Goed films trouwens!:D Verder heb ik 's avonds nog even hardgelopen. Het was maar 10 minuten, maar je moet ergens beginnen he!;) Terwijl ik aan het hardlopen was werd ik bijna aangevallen door een hond. De honden lopen hier vrij rond, aangezien alle huizen super ver van elkaar vandaan liggen...dus als er zo maar iemand langs komt draven...tsja! Op de terugweg heb ik dus zwaar vaart verminderd langs dat stukje...en het is gelukt de hond niet af te leiden! pfuh...:)

Woensdag 09-11-05:
Vandaag moesten we voor het eerst werken, dus 5 uur op en 6 uur beginnen. Wat een K*Twerk! Echt Vienthi ik snap niet dat je dit 3 weken hebt volgehouden! RESPECT!:) We moesten namelijk aardappels verdelen tot half 6, oftewel 11 uur! Je staat dan aan een draaibak en moet de aardappels verdelen. Je hebt zeg maar 7 bakken. Lelijke kleintjes, mooie kleintjes, middelmaat, groot, lang en dun, lang en dik, mega en tweede keus! How confusing is that!? Het vrouwtje waar ik mee werkte was zooo irritant (ja jen en ik mochten weer niet samen werken!:(). Als de kratten of dozen namelijk vol zitten moet je ze naar een soort rolband dragen. Virginnia (zo heette het vrouwtje) liet mij elke keer die kratten en dozen sjouwen...Ook deed ik alles fout volgens haar! VRESELIJK!!!:( Eenmaal thuis had ik die douche echt wel verdiend!:) Aaah wat was dat lekker toen zeg! Als avondeten hadden we patat op brood met jus! Erg lekker!:)

Donderdag 10-11-05:
4 uur op en 5 uur werken. Weer aardappels sorteren! Ik kreeg deze keer een beetje mot met Virginnia. Het werd me gewoon even iets te veel! Ik zei dat ze zelf ook weleens iets mocht wegdragen. Zij was het er niet mee eens en toen ze het later weer deed, zei ik dat ik haar niet kon verstaan! Toen werd ze best wel kwaad, aangezien ze uit Azie komt ofzo, dus kan niet zo goed engels. Tsja dan moet je maar niet zo dom doen hoor! Na de lunch ben ik zelf maar met iemand anders gaan werken. Was weer een zware dag, 12 uur sloopt je echt. 's Avonds zijn we even met z'n allen naar Woolworth's gegaan om boodschappen te doen! Flink wat eten ingeslagen!:)

Vrijdag 11-11-05:
4 uur op en 5 uur werken. We waren iets te laat, maar gelukkig had niemand het door!:) Vandaag mocht ik met Jenny werken, echt beter, want als je zo aan het kletsen bent gaat de tijd veel sneller!:D Na de lunch waren we weer iets te laat, gelukkig had de baas ons niet betrapt, want achteraf bleek dat we dan een half uur salarisaftrek hadden gekregen! Pfuh...wat een mazzel!:) We waren gelukkig vroeg klaar, namelijk om 3 uur! 's Avonds hebben Jen en ik filmpjes gemaakt met mijn camera echt zo grappig!:D

Zaterdag 12-11-05:
5 uur op en 6 uur werken. Gelukkig mocht ik weer met Jenny werken. Om 3 uur waren we alweer klaar! Even geprobeerd de filmpjes te versturen, maar helaas waren de bestanden te groot en aangezien deze computer echt heel erg traag is kunnen we ze niet versturen!:( We hebben nog even 3 uurtjes geslapen en daarna wat gegeten, ons opgetut en onze eigen gemaakt Gun Sunrise gedronken. We gingen namelijk uit! Het was Johanna's laatste avond, dus het was erg gezellig! Ze hebben bij Central namelijk een drankje voor 3 dollar...Malibu met Pineappel juice! Echt toppieoppie!:D Er waren ook 2 aparte dingen gebeurd die avond, namelijk:
1. Een kerel genaamd David die ik ontmoet had in The Blue Mountains belde me ineens om te vragen hoe het met me ging, waar ik was en om nog even te vertellen dat als ik in Sydney was ik altijd langs kon komen! Best apart, aangezien die kerel in de 30 is en ik hem 2 maanden geleden ontmoet heb!....hmmm
2. Verder waren er aardig wat potten aanwezig in Central. Ik zat even op een bankje uit te rusten, loopt er een super knap meisje langs die mij heel 'geil' (naja lippen likkend etc.) aankijkt en terwijl ze mij glimlachend aan blijft kijken gewoon doorloopt. Jen had het ook gezien en vond het maar vreemd.
Tsja zo zie je maar weer, volgens mij val ik bij de verkeerde categorieen in de smaak! Oude mannetjes en vrouwtjes, interesting!:-p

Zondag 13-11-05:
Om half 10 op, jaja dat is uitslapen hier hoor!:D Na het ontbijt gelijk naar het supermarktje om spulletjes te halen voor onze chocolade fudge! Hier volgt het recept, het is zeker een aanrader!
400 gr chocolade speciaal om te koken
1 blik condensed milk
50 gr boter
Dit alles doe je in een pan als het eenmaal gesmolten is allemaal en er geen klonten meer in voorkomen giet je het in een vorm en zet je het in de koelkast...en voila!:) Piece of cake, letterlijk en figuurlijk!;) Goed nadat we ons toetje hadden gemaakt hebben we lekker met z'n alleen gebbqt! Echt jammie, want we hadden lamskotelletjes, steak, bacon en ei! Daarna hebben we even een filmpie gekeken, namelijk American Beaty...viel zwaar tegen! Als avondeten hadden we pork met gefrituurde pumpkin, groenten en broccoli! Ook weer erg lekker, maar als klap op de vuurpijl natuurlijk onze fudge! Die was goed!!!:D

Maandag 14-11-05:
Hoppa 5 uur op en om 6 uur werken...ja na het weekend is het weer zweten geblazen!:( Jen en ik mochten weer samenwerken, totaan de lunchbreak. Daarna moesten we om buurten zakjes vullen met aardappelen. Om half 4 waren we lekker klaar en uiteraard zijn we na het douchen weer filmpies gaan kijken, namelijk Striptease en Princess Diaries 2 (zoo lachen:D)!

Dinsdag 15-11-05:
4 uur op en 5 uur werken. Tsja elke dag is het hetzelfde liedje!;) Deze keer deden we ander werk. We werden met een busje naar een stuk land gebracht en daar moesten we een soort gras snijden en die dan in bundels van 50 bij elkaar leggen. Per bundel kreeg je iets van 1,25 dollar. Echt veel beter werk, ben ook aardig bruin geworden. Ik droeg namelijk mijn sportbeha onder een spaghettibandje en mijn hele beha zag je zitten aan t einde van de dag...niet echt charming maar goed!:) Je zit dus de hele tijd op je kont gras te snijden en te tellen! Maar ik vond het zelfs wel leuk...:) Om half 10 waren we al klaar, dat was echt voor het eerst en heerlijk dat het was! Along came Polly gekeken en daarna zijn we ons bedje ingedoken! Na 3 uurtjes slapen werden we wakker en hebben Constantine gekeken! Na de film hebben Jen en ik eten gemaakt, namelijk Apricot Chicken en zijn daarna naar bed gegaan! Heb trouwens erg veel last van mijn stofallergie, ben de hele dag door aan het niezen! Echt gekkenhuis, maar we gaan zondag weg, dus hoop dat het dan over gaat!:)

Woensdag 16-11-05:
4 uur op en nee hoor geen werk...want het had geregend! Joepie, uitslapen!:) Om 9 uur was ik wakker en heb ik even mijn mail gecheckt en even met Nils gekletst op Msn! Erg gezellie!:) Daarna hebben we Wild Things gekeken, best wel een goede film! Nog even buiten een wrap gegeten en daarna mijn verhaal op het internet getracht te zetten...Was ik klaar pakte hij het verhaal niet en moest ik bijna alles opnieuw doen...aaaah!:( Ik was boos! Dan heb je gewoon geen zin meer om er een leuk verhaal van te maken! Maar goed heb het toch maar geprobeerd! Ongeveer op de helft ben ik gestopt en heb ik een nieuw spel op de Xbox gespeeld samen met Jason, namelijk Fable! Echt super leuk spel, het is net zoiets als Zelda, je kan of slecht worden later of goed, aan de hand van de dingen die je doet! :D Tussendoor als avondeten even patat met jus gegeten en nu zit ik weer hier!:)

Nou mensen ik hoop snel weer van jullie te horen, het was weer een heel verhaal, ik hoop dat het niet te lang was en dat het nog een beetje boeiend was!

Hele dikke kus,
Blanche

Ps: Heel erg GEFELICITEERD VIENTHI EN TOOS!!!

  • 16 November 2005 - 14:13

    Nils:

    WHOO HOO we hebben inderdaad gechat....en ik vond het ook erg leuk. Dat werk van jouw klink heel erg kut en ik denk dat ik het ook niet echt leuk zou vinden. Ik zal voor een betere baan duimen :) en hoop dat jij die dan snel vind. ik kijk uit naar je volgende verhalen of mischien spreek ik je wel weer op msn -xXx- Nils

  • 16 November 2005 - 14:58

    Freya:

    wat lache dat kajakken!! echt te leuk wat je allemaal meemaakt!wel minder van dat baantje met dat rare vrouwtje. ben alweer benieuwd naar je volgende avonturen! liefs xx

  • 16 November 2005 - 23:52

    Mams:

    Lieve blanche,

    Duurde lang maar weer lekker een lang verhaal en vaak schiet ik in de lach want je schrijft zo grappig. Ga lekker zondag weer verder reizen anders hou je te weinig tijd over om aussie te ronden. Grappig dat gras snijden - heb je er goed mee verdiend? Leuk dat je nog aan Toos en Viënthi dacht ze te feliciteren. We gaan vrijdagavnd naar hun toe. Paps is nu op kamp ergens bij Ermelo met de 4e klassers. Heb hem net nog even gebeld en ze hebben het erg leuk daar. vrijdagmiddag komt hij weer terug. Nu schat ik probeer je zaterdag weer te bellen. Nog even doorbijten en dan weer relaxed verder.

  • 20 November 2005 - 15:54

    Hey Blanche,:

    Bkac in the the air!! Summer is hot! It's getting F..king cold here! Zal een copie maken voor de anderen, kunnen ze ook ff lezen hoe het met je gaat. Hou je taai take care Mel

  • 20 November 2005 - 19:12

    Annelies:

    hey lieverd,

    Ik vindt het fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Australie. Kun je nog wel een beetje rondkomen met het geld? Lijkt me erg moeilijk. Hier gaat alles z'n gangetje. Morgen ga ik voor het eerst op stage in Genemuiden. Margreet heeft al weer 2 weken verkering met een jongen uit Harderwijk (dikke mik) Je ouders waren ook nog bij me op de markt en zeiden effe gedag. Je wordt trouwens een echt feestbeest ;) veel plezier en ik kijk uit naar je volgende berichtje leuke foto's trouwens.

    kus Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Blanche
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 100356

Voorgaande reizen:

24 Maart 2016 - 03 April 2016

Colombia 2016 van Medellin tot Cali! :-)

28 Juni 2015 - 04 Augustus 2015

Ecuador & Galapagos Islands!!!:-D

17 December 2014 - 04 Januari 2015

New York & Miami met Femke! :-D

03 Oktober 2014 - 12 Oktober 2014

Sint-Maarten & Saba

01 Juli 2014 - 14 Augustus 2014

NEDERLAND 6 weken zomervakantie

11 April 2014 - 27 April 2014

Suriname!!!

16 December 2013 - 02 Januari 2014

COLOMBIA!!!

04 Oktober 2013 - 13 Oktober 2013

BOGOTA, Colombia

27 Maart 2013 - 07 April 2013

CUBA!!!

21 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Panama & Costa Rica

09 Mei 2012 - 12 Mei 2012

Bonaire

03 Oktober 2011 - 09 Oktober 2011

Jamaica & Curacao

05 September 2010 - 30 Juni 2011

Werken op een cruiseschip

08 Juni 2011 - 30 November -0001

ARUBA!!!

Landen bezocht: